Ya Allah Engkau Tuhanku... Tiada Tuhan melainkan Engkau... Engkau cinta Agung....ku... Nabi Muhammad pesuruh-Mu... Ya Allah Engkau sumber bahagia... Engkaulah Sumber keselamatan... Ya Allah Engkau sumber keamanan... Engkaulah segalanya... Ya Allah Engkaulah pelindungku... Engkaulah sumber rezkiku... Di waktu sakit Kau sembuhkan... Di waktu lapar Kau beri makan... Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Cintaku haraplah dibalas.. Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Janganlah cintaku tidak dibalas.. Jangan biarkan ku tanpa pimpinan... Pimpinlah aku ke jalan yang benar... Kepada Engkaulah harapanku.. Janganlah hampakan perasaanku..

Sign-up with ZALORA and receive a RM 20 voucher

Thursday, June 11, 2009

Kemanisan Iman

Sabda Rasulullah saw yang maksudnya,

"Orang yang akan merasai kemanisan iman itu adalah dia yang redha dengan Allah swt sebagai Tuhan dan dengan Islam sebagai agama dan Muhammad saw sebagai Rasul". (HR Muslim)

"Tiga perkara yang barangsiapa memilikinya akan merasai kemanisan iman : barangsiapa yang mencintai Allah dan RasulNya lebih dari selain dari keduanya dan ia mencintai saudaranya semata-mata kerana Allah dan dia yang benci untuk kembali menjadi kafir selepas Allah swt menyelamatkannya dari kekufuran itu sebagaimana ia benci untuk dicampakkan ke dalam neraka". (HR Al-Bukhary & Muslim)

"Tidak akan beriman seseorang hamba itu sehingga ia mencintai aku lebih dari cintanya kepada keluarganya, hartanya dan seluruh manusa". (HR Al-Bukhary & Muslim)

*Dipetik dari buku 6 Prinsip & Amalan Salafussoleh,
karangan As Syeikh Zainul Abidin Al Uzma*

Dari Blog http://ahliahnizam.blogspot.com/2009/06/kemanisan-iman.html

No comments: