Ya Allah Engkau Tuhanku... Tiada Tuhan melainkan Engkau... Engkau cinta Agung....ku... Nabi Muhammad pesuruh-Mu... Ya Allah Engkau sumber bahagia... Engkaulah Sumber keselamatan... Ya Allah Engkau sumber keamanan... Engkaulah segalanya... Ya Allah Engkaulah pelindungku... Engkaulah sumber rezkiku... Di waktu sakit Kau sembuhkan... Di waktu lapar Kau beri makan... Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Cintaku haraplah dibalas.. Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Janganlah cintaku tidak dibalas.. Jangan biarkan ku tanpa pimpinan... Pimpinlah aku ke jalan yang benar... Kepada Engkaulah harapanku.. Janganlah hampakan perasaanku..

Sign-up with ZALORA and receive a RM 20 voucher

Saturday, January 5, 2013

Pengenalan Teknologi Maklumat dan Persekitarannya


Dalam semua bidang kita akan dapati Sistem Informasi digunakan, ini termasuklah urusan membeli barangan keperluan harian di pasar raya dan juga pengeluaran wang simpanan di mesin ATM (Auto Teller Machine),
Apakah yang dimaksudkan dengan sistem informasi?
Secara umumnya “sistem informasi” adalah sekumpulan aktiviti – aktiviti yang telah diatur demi mencapai tujuan tertentu, seperti proses mengetin sardin… daripada peringkat penangkapan ikan,memasak sehingga pengetinan.
Sistem Informasi yang kita bincangkan ini adalah merujuk kepada suatu sistem yang  mengabungkan Perkakasan (Hardware), Perisian (Software) dan Sistem Telekomunikasi.
Sistem ini berupaya meningkatkan produktiviti perniagaan dan membantu pentadbir syarikat membuat keputusan dengan cepat.
Pada zaman ini, Sistem Informasi mempunyai kesan yang besar keatas kejayaan sesebuah perniagaan,  Banyak organisasi  memanafaatkannya bagi menawarkan servis yang lebih baik kepada pelanggan, juga untuk mendapatkan maklumat dan menyesuaikan perniagaan mereka dengan perubahan dunia perniagaan semasa, bahkan sistem informasi digunakan untuk meningkatkan produktiviti pekerja – pekerja mereka. Kajian menunjukkan sistem informasi yang efektif berupaya memenuhi jangkaan pelanggan dan memenuhi keperluan perniagaan mereka.

AVG Internet Security 2013

No comments: