Ya Allah Engkau Tuhanku... Tiada Tuhan melainkan Engkau... Engkau cinta Agung....ku... Nabi Muhammad pesuruh-Mu... Ya Allah Engkau sumber bahagia... Engkaulah Sumber keselamatan... Ya Allah Engkau sumber keamanan... Engkaulah segalanya... Ya Allah Engkaulah pelindungku... Engkaulah sumber rezkiku... Di waktu sakit Kau sembuhkan... Di waktu lapar Kau beri makan... Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Cintaku haraplah dibalas.. Ya Allah Engkau Cinta Agungku.. Janganlah cintaku tidak dibalas.. Jangan biarkan ku tanpa pimpinan... Pimpinlah aku ke jalan yang benar... Kepada Engkaulah harapanku.. Janganlah hampakan perasaanku..

Sign-up with ZALORA and receive a RM 20 voucher

Wednesday, July 8, 2009

Tarikh ijtima' Malaysia pada 9, 10, 11 & 12 Julai 2009

Tujuan ijtima' bukanlah untuk seronok-seronok berkumpul ramai-ramai untuk bergelak ketawa atau pun bergurau senda tetapi ianya adalah satu perhimpunan atas maksud agama. Dakwah, quran, zikir, dan akhlak dapat dibuat secara ijtimai yang mana akan tarik rahmat Allah SWT. Program2 ni dah lama bersambung dr zaman nabi lagi...diluar sana mcm india/pakistan/bangladesh/thailand/indon hmpir setiap thn buat tp kat msia inila pertama kali dibuat...ini semua adalah atas izin Allah swt (lps ni ijtima' singapore insyaAllah)

Semua lelaki Islam dijemput hadir.

Jadi dengan adanya ijtima', amal orang Islam akan bertambah. Jemaah dapat dihantar keseluruh dunia. Masjid-masjid perlu dihidupkan 24 jam dengan ada orang bergilir-gilir bagi masa di masjid. Setiap rumah perlu hidup dengan amalan dakwah dan taklim. Perlu usaha juga sehingga 100% orang Islam menunaikan solat dan sedia jadikan dakwah sebagai kerja utama sehingga sanggup beri nyawa untuk agama (macam sahabat Nabi).

Ulama ada mengatakan di masjid Nabi zaman Madinah dulu hidup 24 jam dengan 4 amalan.
1.Dakwah,
2.belajar & mengajar ilmu agama,(taklim wa taklum)
3.ibadat (solat, quran, zikir & doa),
4.khidmat.

Natijahnya orang Islam zaman tu jadi cemerlang, gemilang dan terbilang. Jemaah-jemaah dihantar keseluruh dunia untuk sebarkan agama dan jemaah-jemaah datang dari seluruh dunia untuk belajar agama. Jadi untuk kembalikan kegemilangan umat Islam dulu pada zaman sekarang, umat kena kembali hidupkan masjid2 jadi macam zaman Nabi.

Ini antara gambar persediaan menyambut ijtima' Malaysia. Credit to my sahabat aashaku atas gambar2 dibawah...
Persediaan khemah untuk jemaah yang bakal hadir...

kelihatan jemaah khidmat sedang tekun menyiapkan khemah-khemah...panjang khemah dianggar boleh memuatkan 5 buah boeng 737-400 disusun memanjang (luas tuuu)


Parking mati dimana kereta tidak boleh dibawa keluar sehingga majlis tamat...
Rangka kayu yang dipasang sepanjang-panjang jalan untuk kemudahan berwudhuk di khemah-khemah umum....
Tandas umum...




Khemah-khemah jemaah khidmat...
Khemah-khemah elders...

No comments: